کد خبر: ۳۱۴۹۳
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
گذراندن تعطیلات با یک کاروان تفریحی معمولا راهی عالی برای استراحت بدون صرف هزینه زیاد است. اما، همه کاروان ها برابر نیستند و مطمئنا اگر تصمیم به ساخت یک کاروان روویایی مانند «برج امپراتوری کابه» (Kabe Imperial Tower) گرفته می‌شد، افراد عادی تقریبا نمی‌توانستند بودجه خرید آن را تقبل کنند.
به گزارش جدید پرس:

پیش بینی می‌شد این کاروان در صورت ساخت حدود ۱۰۰۰۰۰ پوند (حدود ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان) قیمت داشته و قرار بود دارای دو طبقه باشد. شرکت سوئدی کابه، «خانه‌های متحرک» و کاروان‌های لوکس تولید می‌کند و ایجاد «برج امپریال» یکی از آزمایش‌های عجیب‌ و شفگت انگیز این کمپانی بود.

ساخت خانه‌ای متحرک دو طبقه روی چرخ در واقع  طرحی ابتدایی و یک شیرین کاری از سوی روابط عمومی کمپانی «کابه» بود که برای اولین بار در برج سلطنتی در سال ۲۰۰۷ به نمایش درآمد، اما در ابتدا زیاد جدی گرفته نشد با این حال چندی بعد آنقدر مورد توجه قرار گرفت که برای تولید در نظر گرفته شد. اما طرح ساخت آن به طور جدی پیگیری نشد. برج امپریال یک محور دوقلو است که طول آن ۹.۷ متر و ارتفاع آن ۴.۵ متر است.

رویای کاروان شگفت انگیز «برج امپراطوری» | کاروانی اعجاب انگیز در دوطبقه و ۵ متر ارتفاع

طبق طرح اولیه قرار بود داخل آن با چرم و چوب مجلل تزئین شود و دارای یک سالن استراحت پیچیده در جلو باشد، اگرچه می‌توانستید آن را در طرح‌بندی‌های مختلف مشخص کنید. در طبقه همکف، یک غذاخوری و یک آشپزخانه کاملا مجهز با اجاق گاز و سینک کامل نیز در نظر گرفته شده بود.

رویای کاروان شگفت انگیز «برج امپراطوری» | کاروانی اعجاب انگیز در دوطبقه و ۵ متر ارتفاع

براساس طرح ساخت «برج امپراتوری کابه» در قسمت عقب، حمام با دوش و اتاق خواب قرار می‌گرفت که می توانست با تخت‌های دو نفره یا دو نفره جزیره‌ای همراه باشد. بالای پلکان در طبقه دوم، سالن استراحت دومی قرار می‌گرفت که دارای یک مبل بزرگ دیگر می‌بود. سپس یک در به یک تراس منتهی می‌شد که می‌شد از آن برای غذاخوری یا آفتاب گرفتن در ماه‌های گرم استفاده کرد.


متأسفانه، با وجود تلاش دیگری  برای تولید «برج امپراتوری کابه» در سال ۲۰۱۷، اما این کاروان شگفت انگیز و رویایی هرگز تولید نشد. گزارش شده است که قیمت حدود ۱۰۰۰۰۰ پوند و مشکلات حفظ پایداری این کاروان به دلیل ارتفاع آن در نهایت باعث توقف پروژه ساخت آن شد. امروزه کابه طیف وسیعی از کاروان‌های مجلل به نام‌های رویال و امپریال را ارائه می‌دهد، اما همه ون‌های یک طبقه هستند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها